Schade komt altijd ongelegen en u wilt er zo snel mogelijk van af. U wilt weten wat u wel en niet kunt doen. We verwachten niet dat u onze polisvoorwaarden uit uw hoofd kent. Daarom krijgt u van ons alle hulp om uw schade snel en met zo weinig mogelijk rompslomp af te handelen. Heeft u schade? Het is belangrijk de schade zo snel mogelijk bij ons te melden. Dat kan telefonisch of via de mail. Wij zullen de schade dan melden bij de maatschappij waar u verzekerd bent. De volgende gegevens zijn hiervoor belangrijk: de datum waarop de schade veroorzaakt is, een omschrijving van het voorval, een schatting van de omvang van de kosten om de schade te herstellen.

  • Als er schade is met of door een motorvoertuig dan hebben wij altijd een europees aanrijdingsformulier nodig.
  • Schadegarantregeling, Veel maatschappijen hebben afspraken gemaakt met reparatiebedrijven waardoor u korting op uw eigen risico of bijvoorbeeld een vervangende personen auto of bestelauto tijdens de reparatie.
  • Het is belangrijk de schade zo beperkt mogelijk te houden.Als het nodig is mag u een noodreparatie laten uitvoeren. Leg de schade wel goed vast bv met foto's.
  • Bij diefstal is het altijd nodig dat u aangifte doet bij de politie, ook in het buitenland
  • We snappen dat u niet overal bonnetjes van bewaart, zoals van kleinere uitgaven. Als u ergens geen bonnetje van hebt, zoeken we samen met u naar mogelijkheden om de waarde in te schatten. Wanneer hebt u het artikel gekocht? Welk merk, welke kenmerken?
  • Wij hebben toegang tot een elektronische database waar we de prijzen kunnen opvragen van apparatuur die een paar jaar geleden is gekocht. Of we vragen de mening van een leverancier.
  • U helpt uzelf als u van uw belangrijke of dierbare spullen of grotere uitgaven nota’s bewaart en foto’s maakt. Bijvoorbeeld van sieraden, dure merkkleding en apparatuur, spullen voor uw hobby. 
  • Maak digitale foto’s en scans van nota’s van spullen die kostbaar of u dierbaar zijn. 
  • Sla foto’s en scans online op zodat u ze ook kunt bekijken als uw computer kapot gaat of gestolen wordt.
  • Stuur uzelf via webmail (bijvoorbeeld gmail of yahoo) een e-mail met deze foto’s en scans als bijlage.

Tips om schade te voorkomen of te beperken

  • Maak uw dakgoot schoon, zodat deze niet verstopt kan raken als u met vakantie bent
  • Zet lege kopjes op tafel wanneer u op vakantie bent, zodat u uw huis een bewoonde indruk geeft.
  • Zet uw TV ’s nachts uit en niet op stand by. Dit voorkomt brandgevaar